onsdag 3 januari 2018

Besök i Glädjehuset!



17 feb. 2013

Två gånger denna vecka har vi haft främmande i Glädjehuset! Och då pratar vi inte om räven, näe utan om trevligt männsikobesök! Efter andra besöket idag var det dags att kyla ner sig lite. Det hettar ju till när man blir beundrad på nära håll! 

Det är fortfarande väldigt roligt med människobesök under vintern för de blir lite häpna. Nu brukar vi inte ha folk springandes men en och annan har kommit för att se om det verkligen fungerar. Att bjuda in, stå inne Glädjehuset, lukta och märka att det inte luktar illa eller framför allt inte amoniak är en upplevelse. Eller sticka ner handen i spånet och känna värmen, lukta på handen och notera att det luktar mylla som är inte komposteringsprocess.


 Dessutom hade ju "husbonden" vänt på spånet och då brukar det bli liv i luckan en stund. Varannan vecka vänds spånet. Men hönsen är bara en kort stund utomhus när det är snö och nollgradigt. Det är ju så mycket mysigare inne i Glädjehuset! 



Kärlekstuppen Rudolfo blev populär som vanligt. Många gillar honom och jag kan ju bara hålla med om att han är mäktig!
Och tack för att ni lyssnar jag pratar om mina hönor, tuppar och Glädjehuset!

För övrigt:
  • Har jag pysslat om mina chilisar... många är det. 
  • Har jag sått tomater idag.... många blev det. :-)
  • Jag borde så kronärtskockor och paprika men jorden tog slut.


Rudolfo var en favorit och är tyvärr nuförtiden i tupphimlen. Hur den sagan slutar kommer nog längre fram skulle jag tro. Här kan en också läsa att jag sår tomater i mitten av februari och det gör jag inte längre. Jag sår dem i slutet eller i början av mars, en kan faktiskt skynda långsamt. Tomater blir så rangliga om en inte har en bra balans i ljus och värme. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar