onsdag 27 december 2017

Glädjehuset

Glädjehuset vintern 2012

Jag får många frågor om att vårt Glädjehus som är ett kretsloppshus. På vintern bor hönsen i det och på sommaren odlar jag tomater i det skulle en kunna säga i några korta andetag. Det finns många hejarop om att jag skulle skriva reportage om Glädjehuset och även böcker. Hålla föreläsningar och workshops. Jag har ju faktiskt gjort det senare vid några tillfällen. Samla allt på ett och samma ställe är det som jag uppfattar som ett starkt förslag.

So here we go! Jag samlar alla gamla inlägg från bloggen Bondjäntan på ett och samma ställe - Bondjäntans Glädjehus. Det är roligt att läsa även för mig, alla gamla inlägg. När jag bläddrar tillbaka, eller det heter väl skrollar egentligen så ser jag att det är m å n g a inlägg. Det kommer ta ganska mycket tid att att samla alla här men jag har inte bråttom. Det är mycket jag har gjort som jag inte skulle göra om och många saker som jag skulle göra om och om igen. Jag kommer plocka gamla inlägg som de är och lägga till mina kommentarer med det perspektiv jag sitter med idag.

Jag tänker även att jag skriver nya inlägg här om det som pågår just nu i Glädjehuset. Det är ju faktiskt så att vi har byggt nytt Glädjehus, nytt men samma lika skulle en kunna hävda. Mer om det så småningom, nu tar vi först lite gamla inlägg från året då det begav sig; 2012!

Allt gott! Johnna AKA Bondjäntan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar